Klub Lekarza przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Łodzi powstał w 2000 r. Mieści się w siedzibie OIL przy ul. Czerwonej 3, we wspaniałych wnętrzach odrestaurowanej pofabrykanckiej willi. Ideą jego funkcjonowania jest integracja środowiska lekarskiego nie tylko na gruncie zawodowym, ale i towarzyskim. Służy lekarzom jako miejsce zwykłych spotkań przy kawie czy organizacji prywatnych imprez rodzinnych (wesela, chrzciny, komunie, jubileusze, konsolacje). Przede wszystkim jednak pełni rolę ośrodka inicjatyw kulturalnych i społecznych.



Koncert Zaduszkowy „Pro Memoria” - wystąpią Paweł Pecuszok - tenor i Dawid Zarzycki - fortepian - 4 listopada 2018 roku (niedziela) godzina 17.00 w siedzibie OIL w Łodzi, ul. Czerwona 3





Życie ludzkie jak iskra,

jak płomyk zdmuchnięty powiewem wiatru,

jak wiersz niedokończony - błyska i gaśnie

 

Klub  Lekarza  zaprasza  na  pełen  zadumy i  refleksji  wieczór -  nastrojowy Koncert  poświęcony  lekarzom,  którzy  w  ostatnim  roku  odeszli  na  wieczny  dyżur.  Wieczór  uświetnią występem  Paweł  Pecuszok  -  tenor  i  Dawid  Zarzycki  -  fortepian.

 

Wstęp wolny!

Zapraszamy!

 

 

Paweł Pecuszok – tenor

Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina (2010) w klasie śpiewu solowego Urszuli Trawińskiej-Moroz. Jest również absolwentem Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2004) – lekarzem, specjalistą medycyny rodzinnej i geriatrii, aktualnie w trakcie specjalizacji z diabetologii. W wykonawstwie operowym zadebiutował w Białymstoku. jako student IV roku UMFC, w podwójnej roli partią Franka oraz Feliksa w przedstawieniach operowych Stanisława Moniuszki „Flis” w reż. Natalii Babińskiej. Uczestniczył w koncertach i licznych przedsięwzięciach w Polsce: m. in. Moniuszkowski Festiwal Podlasia (premiera ballady S. Moniuszki „Pani Twardowska” partia Mefistofelesa), koncerty z cyklu „Muzyka w moim mieście”, koncerty w ramach Podlaskiego Festiwalu Nauki i Sztuki, Białowieskie Spotkania z Arią, Festiwal Muzyka w Starym Kościele w Białymstoku, Wieczory Moniuszkowskie, Spotkania z Naturą i Sztuką „Uroczysko” w Supraślu, Muzyczny Wersal Podlaski, Dni Wokalistyki Operowej w Krynicy, cykl „Muzyka zaklęta w drewnie”. Jest laureatem 3 miejsca Międzynarodowego Konkursu Wokalnego „Pieśń Wieczorna” w Białymstoku, ponadto zajął 4 miejsce podczas Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Warszawie „Polska Muzyka Wokalna”. Jako tenor ma na koncie udział w wykonaniach licznych dzieł oratoryjnych, w tym partie solowe, m.in. w: Requiem g-moll S. Moniuszki, Mszach Des-dur oraz Es-dur S. Moniuszki, Mszy G-dur F. Schuberta, Kantatach J.S. Bacha (BWV 4, 11, 65, 97,129,150 190, 196, 211, 123, 133, 249), Dixit Dominus A. Vivaldiego, Mszy Koronacyjnej oraz Requiem W.A. Mozarta. Ponadto brał udział w przedstawieniach dzieł barokowych z Zespołem Camerata Podlaska, m.in. w Pasji wg Św. Jana J.S. Bacha, Mesjasza G. F. Haendla oraz Wielkiej Mszy h-moll J.S. Bacha pod batutą znakomitego angielskiego oboisty i dyrygenta Paula Goodwina. Współpracuje z wiedeńskim towarzystwem muzycznym Passion Artist, na którego zaproszenie zaprezentował wybór Pieśni K. Szymanowskiego w Wiedniu. Współpracował z Białostockim Teatrem Lalek wykonując partie solowe w operach marionetkowych „Kantata o kawie” J.S. Bacha oraz Bastien und Bastienne W.A.Mozarta.  W ostatnim czasie koncertuje również z zespołem Baroque Collegium 1685. W repertuarze posiada arie oratoryjno-kantatowe, operowe, operetkowe i pieśni, w tym cykle pieśni kompozytorów okresu romantyzmu i współczesnych. Szczególny nurt jego zainteresowań stanowiła ukraińska liryka wokalna w opracowaniach klasycznych, którą prezentował z powodzeniem podczas koncertów, w formie nagrań płytowych, a także na antenie Polskiego Radia Białystok, Radiowej Dwójki i TVP3. Był pomysłodawcą, organizatorem i wykonawcą cieszącego się dużą popularnością cyklu koncertów kameralnych „Aria w Galerii” oraz „Opera w Puszczy”. Swoje umiejętności wokalne Paweł Pecuszok doskonalił na kursach wokalnych pod kierunkiem Urszuli Kryger, Piotra Kusiewicza, Heleny Łazarskiej, Daniela Weeksa (USA) oraz Urszuli Trawińskiej-Moroz.

W 2011 roku utworzył kwartet wokalny Ensemble QuattroVoce, z którym koncertuje w całej Polsce prezentując oryginalny styl, klasyczny i operowo-kantatowy repertuar, a także muzykę cerkiewną w oryginalnych opracowaniach na obsadę solową. Jest laureatem stypendium dla młodych twórców ufundowanego w 2012 przez Prezydenta Miasta Białegostoku, a także stypendium Marszałka województwa podlaskiego (2014). Dokonał licznych nagrań solowych zarejestrowanych na płytach CD: Pieśni ukraińskie / Ukraińskie impresje (2010), Musica pro Anima z zespołem MediCoro Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (2011), Wolfgang Amadeus Mozart / Arie i pieśni (2012), Stanisław Moniuszko / Pieśni ze śpiewnika domowego (2013), Liturgy of Communion Verses: the sacred works of the 18th century z zespołem QuattroVoce (2014), a także Otton Mieczysław Żukowski – 19th Century Polish Music – world premiere recording (2015) oraz Otton Mieczysław Żukowski – Kolędy – world premiere recording, obydwie płyty wydane przez wytwórnię Acte Préalable(2016) Otton Mieczysław Żukowski – Kolędy Ave Magne Rex Coelorum – duety kolędowe world premiere recording (2017), Dominus natus est –Ensemble QuattroVoce - kolędy (2017), Orthodox Christmas „Oh What the Wonder” –Ensemble QuattroVoce - kolędy Acte Prealable (2018)

 

 Dawid Zarzycki – fortepian

Dawid Zarzycki urodził się w 1990 roku. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w 4 roku życia. W wieku 7 lat nagrał dla Telewizji Polskiej samodzielnie opracowane teledyski z kolędami. Był uczestnikiem licznych koncertów szkolnych i charytatywnych. W 2002 roku został nagrodzony za aktywną działalność koncertową. Jest absolwentem Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. I.J Paderewskiego w Białymstoku, a także Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Fortepianu prof. Jerzego Romaniuka. Dawid Zarzycki uczestniczył w wielu międzynarodowych pianistycznych kursach mistrzowskich. Pracował na nich pod kierunkiem m.in. prof. Reginy Smendzianki, prof. Barbary Szczepańskiej, prof. Tomasza Herbuta oraz prof. Edwarda Wolanina. Dawid Zarzycki nagrał 4 płyty. Pierwszą w duecie z wiolonczelą z kolędami w wieku 12 lat, w 2007 roku płytę z programem chopinowskim, oraz również z utworami Fryderyka Chopina w roku 2009, na której gościnnie wystąpił maestro Wiesław Ochman. Ostatnia wypełniona jest utworami Chopina i Bacha. Uczestniczył w licznych koncertach w Polsce, m.in. wielokrotnie w Białymstoku, Supraślu, Warszawie, Zamościu oraz za granicą: w filharmonii w Grodnie, w Kanadzie: w Trois – Rivieres w konserwatorium muzycznym, w Montrealu na polskim Balu Chopina oraz w konsulacie RP a także w Sherbrooke. Dawid Zarzycki wystąpił także w Nowym Jorku z recitalem chopinowskim w konsulacie RP , 3 West Club oraz w St. Stanislaus Kostka School. Na początku 2010 roku Dawid Zarzycki otworzył znane na całym świecie wydarzenie pianistyczne „Najdłuższe Urodziny Chopina” w Warszawie, a następnie otworzył Rok Chopinowski dla podlaskiej młodzieży wykonując Andante Spianato i Wielkiego Poloneza Es-dur wraz z orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej pod dyrekcją Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego. Wystąpił również dwukrotnie na żywo w studiu Polskiego Radia Białystok z programem chopinowskim. Poza działalnością koncertową Dawid Zarzycki jest również pedagogiem, współpracującym z Wieloma placówkami artystycznymi w Warszawie, a także pomysłodawcą „ Białostockich Koncertów Młodych” zainaugurowanych w 2008 roku i prowadzonych pod patronatem władz miejskich Białegostoku, oraz stypendystą Marszałka Województwa Podlaskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Ilość odsłon: 189